logo koleje wielkopolskie 32x32 Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit Dodaj

Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit, przeciągając ikonkę kłódki z paska adresu w wybrane miejsce na pulpicie.

Dodaj Koleje Wielkopolskie do ekranu startowego: wybierz menu , a następnie "Strona > Dodaj skrót do strony".

RODO
Podróż bez barier
 Tłumacz Migam 
logo migam
A- A A+
A A A A
Infolinia: 616 500 106

O spółce

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską

Logotypy projektu unijnego

Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Całkowita wartość projektu: 2 146 350,00 

Wartość dofinansowania: 1 132 500,00 zł

Celem projektu było opracowanie dokumentacji projektowej zaplecza technicznego oraz studium wykonalności dotyczącego stanu i potrzeb taborowych dla wykonywania zadań własnych województwa, które pozwolą na realizację inwestycji docelowej – budowę i wyposażenie zaplecza technicznego w Gnieźnie i Wągrowcu oraz modernizację w Zbąszynku, jak również zakup i modernizację taboru kolejowego.

Projekt został zrealizowany, jego zakończenie nastąpiło 24.10.2015 r.

 

Logotyp Funduszy Europejskich wraz z flagą Polski, unii Europejskiej oraz herbem Samorządu województwa wielkopolskiego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Całkowita wartość projektu: 70 702 725,18 

Wartość dofinansowania: 33 673 531,49 zł

Przedmiotem projektu jest wybudowanie i wyposażenie nowoczesnego Punktu Utrzymania Taboru Spalinowego zlokalizowanego w Wągrowcu. Będzie on obsługiwał spalinowe zespoły trakcyjne dwuczłonowe w trakcji pojedynczej i podwójnej oraz spalinowe zespoły trakcyjne trójczłonowe w trakcji pojedynczej. W nowym Punkcie Utrzymania Taboru Spalinowego [PUT] planowane jest wykonywanie przeglądów taboru na poziomie utrzymania P1 i P2. Działalność PUT będzie też obejmowała usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym:

  1. Mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej,
  2. Sprzątanie wnętrza pojazdu,
  3. Oczyszczanie i uzdatnianie wody w obiegu zamkniętym używanej do mycia; neutralizowanie środków chemicznych używanych do mycia,
  4. Obrządzanie pojazdów,
  5. Postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych.

Zakres projektu obejmuje utworzenie infrastruktury niezbędnej do wykonywania przedstawionych powyżej czynności. Na infrastrukturę tą składają się:

  • hala przeglądów – dwutorowa, czterostanowiskowa; o długości 108 m i szerokości 16 m,
  • hala postojowa – czterotorowa, ośmiostanowiskowa; o długości 96 m i szerokości 20 m,
  • instalacje technologiczne wewnętrzne i zewnętrzne,
  • punkt tankowania pojazdów (stacja paliw),
  • infrastruktura torowa,
  • infrastruktura drogowa,
  • instalacje zewnętrzne uzbrojenia terenu,
  • przyłączenia do sieci:
    – elektrycznej,
    – teletechnicznej,
    – wodociągowej,
    – kanalizacyjnej.

W ramach projektu nabyte i zainstalowane zostało także wyposażenie i oprogramowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wymienionych wyżej obiektów infrastrukturalnych. Projekt obejmuje także zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren nowotworzonego PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

 

 

Logotyp Funduszy Europejskich wraz z flagą Polski, unii Europejskiej oraz herbem Samorządu województwa wielkopolskiego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Całkowita wartość projektu: 94 956 000,00 zł

Wartość dofinansowania: 65 620 000,00 zł

Przedmiotem projektu jest zakup 4 fabrycznie nowych, trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojemność jednostkowa każdego z tych pojazdów wynosi 320 osób (160 miejsc stałych, 10 miejsc uchylnych). Pojazdy te będą spełniać wymagania obowiązujących Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI) i będą wyposażone w systemy sterowania ERTMS/ETCS.

Prędkość eksploatacyjna pojazdów wynosi 120 km/h, zaś przyspieszenie (w zakresie prędkości 0-40 km/h) – co najmniej 0,4 m/s2. Jego długość to 59,3 m.

W każdym pojeździe znajdować się będzie 160 stałych miejsc siedzących, 10 miejsc uchylnych oraz 160 miejsc stojących.

Głównym celem projektu jest poprawa dostępu mieszkańców Wielkopolski do usług transportu kolejowego. W wyniku jego realizacji planowane jest osiągnięcie następujących celów:

  • poprawa mobilności mieszkańców województwa wielkopolskiego poprzez poprawę dostępności do kolejowego transportu zbiorowego,
  • uzyskanie konkurencyjności kolejowych przewozów pasażerskich w stosunku do transportu samochodowego,
  • zwiększenie mieszkańcom województwa możliwości dojazdów do pracy, szkół, centrów kultury i usług społecznych,
  • poprawa bezpieczeństwa przewozów pasażerskich,
  • zwiększenie dostępności komunikacyjnej do aglomeracji poznańskiej z terenu województwa wielkopolskiego,
  • eliminacja różnic w zakresie dostępu do ośrodków pracy i edukacji,
  • skrócenie czasu przejazdu na wybranych odcinkach,
  • ułatwienie możliwości przemieszczania się z wykorzystaniem różnych środków transportu, w tym w szczególności dla pasażerów z ograniczoną możliwością poruszania się,
  • ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko naturalne.

Zespoły trakcyjne nabyte wyniku projektu obsługiwać będą mieszkańców następujących gmin województwa wielkopolskiego: Poznań, Luboń, Komorniki, Stęszew, Granowo, Grodzisk Wielkopolski, Rakoniewice, Wolsztyn, Czerwonak, Murowana Goślina, Skoki, Wągrowiec, Gołańcz, Leszno, Lipno, Włoszakowice, Przemęt, Siedlec, Zbąszyń, Osieczna, Krzemieniewo, Połaniec, Krobia, Pępowo, Krotoszyn, Ostrów Wielkopolski.

 

Logotyp Funduszy Europejskich wraz z flagą Polski, unii Europejskiej oraz herbem Samorządu województwa wielkopolskiego

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Całkowita wartość projektu: 62 754 600,00 zł

Wartość dofinansowania: 43 367 000,00 zł

Przedmiotem projektu jest zakup 2 fabrycznie nowych, trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojemność jednostkowa każdego z tych pojazdów wyniesie co najmniej 330 osób (320 miejsc stałych, 10 miejsc uchylnych). Pojazdy te będą spełniać wymagania obowiązujących Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI) i będą wyposażone w systemy sterowania ERTMS/ETCS. Prędkość eksploatacyjna pojazdów wynosi 120 km/h, zaś przyspieszenie (w zakresie prędkości 0-40 km/h) – co najmniej 0,4 m/s2. Jego długość to 59,3 m. W każdym pojeździe znajdować się będzie 160 stałych miejsc siedzących, 10 miejsc uchylnych oraz 160 miejsc stojących.
Zakres projektu obejmuje także doposażenie kupowanych pojazdów, a także 4 pojazdów typu 36Wehd w urządzenia umożliwiające zasilanie pojazdów z sieci trakcyjnej. Przedmiotowa modyfikacja polega na zamontowaniu pary odbieraków prądu, niezbędnej instalacji oraz implementacji oprogramowania sterującego pojazdem, umożliwiającego zasilanie pojazdów z sieci trakcyjnej napięciem 3000V DC. Modyfikacja ta pozwali na zwiększenie efektywności i elastyczności wykorzystania taboru, w szczególności na odcinkach łączących trakcję spalinową i elektryczną.

Głównym celem projektu jest poprawa dostępu mieszkańców Wielkopolski do usług transportu kolejowego. W wyniku jego realizacji planowane jest osiągnięcie następujących celów:

  • poprawa mobilności mieszkańców województwa wielkopolskiego poprzez poprawę dostępności do kolejowego transportu zbiorowego,
  • uzyskanie konkurencyjności kolejowych przewozów pasażerskich w stosunku do transportu samochodowego,
  • zwiększenie mieszkańcom województwa możliwości dojazdów do pracy, szkół, centrów kultury i usług społecznych,
  • poprawa bezpieczeństwa przewozów pasażerskich,
  • zwiększenie dostępności komunikacyjnej do aglomeracji poznańskiej z terenu województwa wielkopolskiego,
  • eliminacja różnic w zakresie dostępu do ośrodków pracy i edukacji,
  • skrócenie czasu przejazdu na wybranych odcinkach,
  • ułatwienie możliwości przemieszczania się z wykorzystaniem różnych środków transportu, w tym w szczególności dla pasażerów z ograniczoną możliwością poruszania się,
  • ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko naturalne.

Zespoły trakcyjne nabyte i zmodyfikowane w wyniku realizacji projektu obsługiwać będą mieszkańców następujących gmin województwa wielkopolskiego: Poznań, Luboń, Komorniki, Stęszew, Granowo, Grodzisk Wielkopolski, Rakoniewice, Wolsztyn, Czerwonak, Murowana Goślina, Skoki, Wągrowiec, Gołańcz, Leszno, Lipno, Włoszakowice, Przemęt, Siedlec, Zbąszyń, Osieczna, Krzemieniewo, Połaniec, Krobia, Pępowo, Krotoszyn, Ostrów Wielkopolski, Rokietnica, Szamotuły, Obrzycko, Wronki, Wieleń, Białośliwie, Bojanowo, Budzyń, Buk, Chodów, Chodzież, Cieszków, Czempiń, Czerniejewo, Dopiewo, Drawsko, Gniezno, Golina, Grzegorzew, Jarocin, Kaczory, Kalisz, Kępno, Kłodawa, Koło, Konin, Kostrzyn, Kościan, Kotlin, Koźmin Wielkopolski, Kórnik, Kramsk, Krzykosy, Krzyż Wielkopolski, Łubowo, Miasteczko Krajeńskie, Miłosław, Mosina, Nekla, Nowe Miasto nad Wartą, Nowe Skalmierzyce, Nowy Tomyśl, Oborniki, Odolanów, Opalenica, Osiek Mały, Ostrzeszów, Piła, Pleszew, Pobiedziska, Przygodzice, Puszczykowo, Rawicz, Rogoźno, Rozdrażew, Rydzyna, Słupca, Strzałkowa, Suchy Las, Swarzędz, Śmigiel, Środa Wlkp., Święciechowa, Trzemeszno, Września, Wyrzysk, Zduny, Żerków. Mając jednak na uwadze ukształtowanie siatki połączeń kolejowych, niektóre przejazdy mogą uwzględniać stacje docelowe znajdujące się poza terenem Wielkopolski.

Umowa na dofinansowanie zakupu pojazdów została podpisana 21 października 2021 r.