Rowerem po Wielkopolsce
W Misji Spółki Koleje Wielkopolskie zawarto, iż podstawową działalnością KW jest realizacja zapotrzebowania ludności województwa wielkopolskiego na codzienne przewozy do szkół, uczelni oraz miejsc pracy. Ale jak wiemy, samą pracą człowiek nie żyje. Toteż staramy się, aby oferta Spółki przyczyniała się do zaspokajania potrzeb ludności także w zakresie przejazdów wycieczkowych oraz turystyczno-rekreacyjnych, realizowanych zazwyczaj w weekendy.
Podążając za hasłem minionych edycji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu „Przesiadaj się i łącz” wskazujemy na rower, jako środek lokomocji idealnie kompatybilny z pociągiem w realizacji koniecznych codziennych przejazdów, lecz także podczas rekreacyjnych wypadów za miast .
Zakładkę Rowerem po Wielkopolsce podzieliliśmy na trzy części, wyróżnione w menu po prawej stronie:
- Rowerem wokół Poznania – prezentujemy tu bliższe wyprawy wokół Poznania, w zasadzie podążając śladem jednego z 8. głównych szlaków rowerowych Wielkopolski, wzdłuż Pierścienia Rowerowego Dookoła Poznania. Na najpopularniejszy szlak powiatu poznańskiego, o długości 173km najłatwiej wskoczyć z Poznańskiego Węzła Rowerowego znajdującego się na południowo-zachodnim krańcu jeziora Maltańskiego lub wysiadając na jednej z naszych stacji kolejowych.
- Wielkopolski System Szlaków Rowerowych – przedstawimy jak 7 pozostałych wielkopolskich szlaków rowerowych koreluje się z kolejowymi szlakami i przystankami Kolei Wielkopolskich w skali całego województwa. Pokażemy, gdzie najprościej podjechać naszą koleją, aby w pełni spenetrować długi na 1500 km – Wielkopolski System Szlaków Rowerowych; jak przesiadać się, aby najprościej, a zarazem najpełniej odkryć piękno i bogatą historię ziemi wielkopolskiej.
- Zasady podróży z rowerem – trzecia część jest technicznym miejscem mówiącym na jakich zasadach podróżujemy koleją z towarzyszącym nam rowerem.
Podążając za hasłem ubiegłorocznych edycji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu „Przesiadaj się i łącz” wskazujemy na rower, jako środek lokomocji idealnie kompatybilny z pociągiem.