Karty pomocy
Trudności w porozumiewaniu się? Nie w Kolejach Wielkopolskich.
Mamy informację dla tych Pasażerów, dla których podróż pociągiem może być nieco zniechęcająca, a komunikacja werbalna utrudniona. Postanowiliśmy idąc za wzorem dobrych praktyk, przekazywać do użytku karty, które Pasażer może wydrukować, wyciąć i pokazać obsłudze pociągu, jako sposób dyskretnego wyrażenia pytania o dodatkową pomoc. Szczególnie w sytuacji jeśli Pasażer woli nie pytać na głos.
Na przykład, jeśli być może jesteś trochę niepewny/ niepewna w utrzymaniu równowagi. Posługujesz się sprzętem wspomagającym poruszanie się, a więc potrzebujesz więcej czasu, aby usiąść na miejscu, zanim pociąg ruszy. Czytasz z ruchu warg, więc możesz oczekiwać, że pracownik drużyny konduktorskiej spojrzy na Ciebie, gdy mówisz. Niezależnie od potrzebnej pomocy, te małe karty będą miały odpowiedni komunikat, z którego możesz skorzystać, albo możesz wypełnić jedną z pustych kart własną prośbą o pomoc.
Wytnij wszystkie karty, których chcesz użyć lub pokaż w telefonie i miej je przy sobie podczas podróży, aby móc pokazać je obsłudze drużyny konduktorskiej podczas wsiadania. Obsługa pociągu zrobi wszystko, co w jej mocy, aby Ci pomóc. Oczywiście nie musisz używać tych kart. Są one po prostu dostępne, jeśli chcesz ich użyć.
Niektórzy z naszych Pracowników drużyny konduktorskiej znają język migowy. Nie obawiaj się go używać.
Życzymy Pasażerom udanych podróży.