Badania satysfakcji pasażerów kolei Urzędu Transportu Kolejowego
Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. Ankieta pozwoli na poznanie ocen i opinii dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym osób z niepełnosprawnością. Ponadto badanie zobrazuje aktualną ocenę atrakcyjności kolei na tle innych środków transportu.
Informacje zebrane dzięki ankiecie umożliwią określenie zagadnień, które – zdaniem pasażerów – wymagają poprawy. Dane te będą również cennym źródłem informacji dla Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego m.in. podczas opiniowania planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych (PSC), przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Uzyskane wyniki staną się przydatne także podmiotom rynku kolejowego, aby mogły efektywnie dążyć do realizowania oczekiwań pasażerów.
Ankieta składa się z kilkudziesięciu pytań odnoszących się w większości do kwestii, o które pytano w poprzednich edycjach badania. Umożliwi to porównanie uzyskanych wyników z danymi za lata 2019 i 2021 oraz ocenę poziomu zmian, które nastąpiły na rynku przewozów pasażerskich w ciągu ostatnich 4 lat.
Formularz badania został opublikowany na stronie internetowej UTK pod adresem utk.gov.pl/ankieta i będzie dostępny do 15 września 2023 r.