logo koleje wielkopolskie 32x32 Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit Dodaj

Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit, przeciągając ikonkę kłódki z paska adresu w wybrane miejsce na pulpicie.

Dodaj Koleje Wielkopolskie do ekranu startowego: wybierz menu , a następnie "Strona > Dodaj skrót do strony".

RODO
Podróż bez barier
 Tłumacz Migam 
logo migam
A- A A+
A A A A
Infolinia: 616 500 106

Aktualności

Kampania Kolejowe ABC II – podpisanie porozumienia o współpracy

01 października, 2021

Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako odbyła się uroczysta inauguracja drugiej edycji kampanii edukacyjnej Urzędu Transportu Kolejowego Kolejowe ABC, promującej bezpieczne zachowanie na dworcach, w pociągach oraz w pobliżu torów kolejowych. Koleje Wielkopolskie podpisały porozumienie o współpracy w zakresie promowania bezpieczeństwa.

W pierwszej edycji Kampanii Kolejowe ABC w zajęciach edukacyjnych wzięło udział blisko 20 tys. dzieci z ponad 700 placówek oświatowych. Spoty z nosorożcem Rogatkiem promujące bezpieczeństwo na kolei obejrzały miliony widzów. Były one publikowane m.in. w naszych mediach społecznościowych oraz na monitorach w naszych pociągach. Dlatego cieszymy się, że po sukcesie pierwszej odsłony kampanii mogliśmy dołączyć do grona przewoźników, którzy zadeklarowali dalsze wspieranie tej ważnej inicjatywy. Będziemy dalej szerzyć wartości i wzorce odpowiedniego zachowania się na terenach kolejowych.

„Dane za ten rok wskazują, że ponad 70% wypadków na sieci kolejowej to zdarzenia z osobami przechodzącymi przez tory w miejscach niedozwolonych. Na te wypadki system kolejowy ma naprawdę znikomy wpływ, dlatego tak ważna jest edukacja już od najmłodszych lat. Jestem przekonany, że kontynuacja Kampanii Kolejowe ABC pozwoli w wymierny sposób zwiększyć bezpieczeństwo na polskiej kolei” – podkreślił Ignacy Góra, Prezes UTK.

Do końca 2023 roku przeprowadzone zostaną lekcje dla kolejnych 10 tys. dzieci. Zaplanowana została również intensywna kampania medialna obejmująca działania min. w telewizji, kinach, Internecie, radiu czy w pobliżu dworców. Będzie ona skierowana nie tylko najmłodszych, ale także dorosłych odbiorców. Poza tym przewidziano rodzinne pikniki edukacyjne, konkursy oraz inne aktywności.

Kampania Kolejowe ABC II jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączna wartość projektu to 60 mln zł, z czego 51 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Zarząd Spółki KW i Prezes UTK podczas podpisywania porozumienia o współpracy

Zarząd Spółki KW i Prezes UTK podczas podpisywania porozumienia o współpracy

Przedstawiciele spółek kolejowych podczas inauguracji kampanii Kolejowe ABC

Fot: UTK

Spotkanie z dziećmi podczas inauguracji kampanii Kolejowe ABC

Fot: UTK