Nowy prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych
Z przyjemnością informujemy, że wybrany został nowy prezes zarządu Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych (ZSPK). Prezesem organizacji został Mikołaj Grzyb, członek zarządu Kolei Wielkopolskich.
9 maja w siedzibie PKP S.A. odbyło się spotkanie przedstawicieli Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych (ZSPK). Przedstawiciele ZSPK podziękowali dotychczasowemu prezesowi Dariuszowi Grajdzie za jego wieloletnie zaangażowanie w pracę Związku i integrowanie środowiska kolejowego. Nowym szefem organizacji został Mikołaj Grzyb, członek zarządu Kolei Wielkopolskich.
– Po pierwsze dziękuję przedstawicielom spółek za oddany głos na moją kandydaturę i wybór na stanowisko prezesa Związku; to spora odpowiedzialność i duży kredyt zaufania. Jako Związek jesteśmy już dojrzałą organizacją, która ma świadomość dużego udziału samorządowych spółek kolejowych w rynku przewozów pasażerskich. Według aktualnych danych, jak i lat ubiegłych, jesteśmy odpowiedzialni za przewiezienie łącznie ok. 45% wszystkich pasażerów. Chcemy kontynuować tę dobrą pracę, dbając jednocześnie o pozytywny wizerunek rynku kolejowego w całym kraju. Dlatego też jako Związek musimy zabiegać i reprezentować interesy samorządowych przewoźników kolejowych, podejmować inicjatywę w sferze legislacji czy przedkładać nasze stanowiska i opinie w zakresie aktów prawnych dotyczących branży kolejowej – powiedział Mikołaj Grzyb.
Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych w swojej strukturze organizacyjnej zrzesza dziesięć kolejowych spółek: Arrivę RP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Szybką Kolej Miejską, Warszawską Kolej Dojazdową oraz SKPL Cargo. Najważniejszym celem Związku jest ochrona i reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych pracodawców w nim zrzeszonych w kontaktach z instytucjami państwowymi i unijnymi. Dodatkowo organizacja podejmuje działania związane z opiniowaniem aktów prawnych dotyczących branży kolejowej oraz działania na rzecz rozwoju rynku kolejowego i integrowania środowiska kolejowego.
– Jako Związek będziemy kontynuowali także naszą dobrą współpracę w obszarze handlowym, technicznym czy eksploatacyjnym, To się nie zmieni. Wzajemne cele i zrozumienie to nasz największy atut i wartość. Przed nami również wiele nowych wyzwań, choćby te w kontekście liberalizacji rynku przewozów kolejowych, jest to pewne novum, do którego musimy się dobrze przygotować – dodał Mikołaj Grzyb.