Kolej na Wielkopolskie 3/2021

7 Kolej na Wielkopolskie 10 lat Podpisana w wakacje letnie 2021 r., przez Marszałka Marka Woźniaka oraz Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka, umowa na dofinansowanie unijne – w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 (WRPO 2014+), będzie miała realny wpływ na komfort jazdy pasażerów. Prace, które zostaną przeprowadzone, wpłyną nie tylko na to, że pociągi pojadą bezpieczniej, szybciej i ciszej, ale także dowiozą nas na wygodne perony. TEKST: Kinga Kołodziejczak | ZDJĘCIE: Sławomir Brandt D zięki podpisanej umowie na dofinansowanie unijne ponad 83 mln zł trafią do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn”. Inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Dzięki temu, na ponad 17 km odcinku z Wolsztyna do Drzymałowa, prędkość pociągów zwiększy się do 120 km/h, a składów towarowych do 80 km/h. Ale to nie wszystko. Pojawią się również nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziały- wanie kolei na otoczenie. Dodatkowo rewi- talizacja obejmie przejście podziemne i dwa perony w Grodzisku Wielkopolskim. Przebu- dowa infrastruktury dworcowej na wybranych stacjach uwzględni również potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Inwestycja poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów, oraz bezpieczeństwo na 6 przejazdach kolejowych. –WojewództwoWielkopolskie postawiło jużwie- le lat temuna kolej. Uznaliśmy, że zainwestowanie w linie kolejowe i tabor kolejowy jest kwestią kluczową dla poprawy jakości życiamieszkańców Wielkopolski. Kolej nie tylko ułatwia poruszanie się,  ale jednocześnie inwestując w nią, wpisu- jemy się w realizację polityki zielonego ładu, który jest jedną z polityk Unii Europejskiej. Wprowadzanie jej wżycie stanowi wyraz troski o klimat na kuli ziemskiej. Odpowiedzią na te unijne plany jest właśnie kolej. Wspomagając jej rozwój, podejmujemy wyzwania dotyczące zeroemisyjności, zwłaszcza rozwój kolei zelek- tryfikowanej. A w Wielkopolsce możemy już nawet mówić o kolei wodorowej, która będzie stanowić jeden z elementów wyróżniających nasz region –mówiłMarszałekMarekWoźniak. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” o wartości ponad 133 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków unijnych WRPO 2014+ (ponad 83 mln zł), ze środków własnych oraz Funduszu Kolejowego.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz