Kolej na Wielkopolskie 10/2022

4 Kolej na Wielkopolskie Po roku zdalnej nauki i pracy, kiedy pasażerów było mniej, przyszedł rok szalonej inflacji i wzrostu cen paliw. - Nie byliśmy w stanie przewidzieć takich wydarzeń, jak wojna i kryzys energetyczny, a w głównej mierze właśnie ta sytuacja odpowiada za to, że Wielkopolanie zaczęli masowo przesiadać się z samochodów do pociągów – wyjaśnia Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego odpowiadający za transport. W efekcie w godzinach szczytu część składów dowożących pasażerów do Poznania jest mocno obciążonych. TEKST: KOLEJE WIELKOPOLSKIE | ZDJĘCIE: MARCINWESOŁOWSKI – Życząc czytelnikom „Kolej na Wielkopolskie”, na- szym wielkopolskim pasażerom, pięknych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności i samych sukcesóww nowym 2023 roku, cieszę się, że tak licznie wybieracie Państwo pociągi jako śro- dek transportu. Zarówno sobie, jak i Państwu życzę, aby wnowym roku podróże pociągami były jeszcze bardziej komfortowe, aby rozwój naszychmożliwości transportowychprzebiegał równie dynamicznie, jak do tej pory i wkonsekwencji, aby udało sięwyelimi- nować problem mocno obciążonych składów, które zauważamy na niektórych liniach. Niema niestety sposobu, by w tymwzględzie zadziałać od ręki, gdyż układanie rozkładu jazdy zależy od wielu czynników, do tego ruchpociągówograni- czawęzeł PoznańGłówny. Aponadto tabor Kolei Wielkopolskich, naszej samorządowej spółki, wykorzystywany jest obecniew100procentach. Na nowe - bardzo drogie pociągi, trzeba czekać – mówi marszałekWojciech Jankowiak. Wielkopolanie wrócili do pociągów

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz