Kolej na Wielkopolskie

Kolej na Jubileusz taboru kolejowego. Dlatego powstało zaplecze utrzymania taboru dla pociągów na nieużyt- kowanych od lat 90. obiektach lokomotywowni w Zbąszynku. Natomiast kolejny projekt – Punkt Utrzymania Taboru, powstaje właśnie w Wągrowcu. Będzie to zaplecze technicznej obsługi pojazdów szynowych oraz hala posto- jowa wraz z niezbędną infrastrukturą. – Obec- nie Koleje Wielkopolskie wykonują działalność utrzymaniową w trzech Punktach Utrzymania Taboru zlokalizowanych w Zbąszynku, Pozna- niu oraz Lesznie – mówi Włodzimierz Wilka- nowicz, Prezes Zarządu. – Punkt w Wągrowcu będzie przeznaczony do obsługi spalinowych dwuczłonowych i trzyczłonowych zespołów trakcyjnych – dodaje. Przygotowanie Punktu Utrzymania Taboru w Zbąszynku do realizacji Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Zarządu Marek Nitkowski, Wiceprezes Zarządu dzisiaj nie przypomina tej sprzed 10 lat – mówi Marek Nitkowski, Wiceprezes Zarządu. Niezmiennie podejmowany wysiłek w bu- dowanie nowoczesnej kolei w regionie to przede wszystkim zakup nowoczesnego ta- boru. Pojazdy, którymi codziennie podró- żują mieszkańcy Wielkopolski to elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne. Są one jednym z synonimów niezawodnej, nowoczesnej i punktualnej kolei. Niedawnym przykładem jest dostarczenie 5 pojazdów typu 48WE, które obsługują połączenia m.in . w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, której operatorem są Koleje Wielkopolskie. Żeby wszystkie przewozy odbywały się zarówno regularnie, jak i komfortowo, nie- zwykle ważna jest także dbałość o sprawność

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz