logo koleje wielkopolskie 32x32 Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit Dodaj

Dodaj Koleje Wielkopolskie na pulpit, przeciągając ikonkę kłódki z paska adresu w wybrane miejsce na pulpicie.

Dodaj Koleje Wielkopolskie do ekranu startowego: wybierz menu , a następnie "Strona > Dodaj skrót do strony".

RODO
Podróż bez barier
Infolinia: 19757
Opłata za połaczenie zgodna z cennikiem operatora

Dla pasażera

Koronawirus – Informacje

KORONAWIRUS SARS-Cov-2
Funkcjonowanie Kolei Wielkopolskich i działania prewencyjne

Koleje Wielkopolskie ze szczególną uwagą podchodzą do sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się zakażeń spowodowanych przez koronawirusa SARS-Cov-2.

Nieustannie śledzimy komunikaty udostępniane przez Główny Inspektorat Sanitarny (GIS), które koncentrują się na działaniach zapobiegawczych.

Zachęcamy do zapoznania się i stosowania zaleceń zawartych w instrukcji Ministerstwa Zdrowia dostępnej na stronie: www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie

Zawarte w materiale wytyczne rekomenduje także Główny Inspektor Sanitarny, który zapewnia, że takie postępowanie zwiększa bezpieczeństwo własne i innych osób.

Pracownicy Kolei Wielkopolskich, w tym przede wszystkim zespoły drużyn konduktorskich oraz kas biletowych, otrzymały wytyczne dotyczące postępowania w przypadku zaobserwowania, bądź zgłoszenia się osoby z podejrzeniem zakażenia koronawirusem.

Obsługa Podróżnych

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce wprowadziliśmy ograniczone funkcjonowanie kas biletowych.

Aby sprawdzić aktualne godziny otwarcia kas, pobierz wykaz kas biletowych: Godziny otwarcia kas

W razie pojawienia się pytań, wszystkie niezbędne kontakty można znaleźć na naszej stronie internetowej w zakładce: Kontakt.

Zachęcamy do korzystania z mobilnych kanałów sprzedaży. Zakup biletów kanałami mobilnymi to szybki i wygodny sposób, a w obecnej sytuacji – również bezpieczny. Bilety Kolei Wielkopolskich można zakupić:

  • przez naszą stronę internetową www.biletwielkopolski.pl;
  • przez telefon, korzystając z aplikacji SkyCash, mPay, Bilkom lub KOLEO.

Tak zakupionego biletu nie trzeba drukować, wystarczy podczas kontroli pokazać na ekranie swojego urządzenia mobilnego kod wygenerowany podczas zakupu.

Informujemy przy tym, że zgodnie z decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego honorujemy ważność legitymacji studenckich i doktoranckich przedłużonych do 60 dnia po ogłoszeniu zakończenia stanu pandemii.

Biuro Rzeczy Znalezionych

Od 12 marca do odwołania Biuro Rzeczy Znalezionych Kolei Wielkopolskich zlokalizowane przy ul. Składowej 5F w Poznaniu będzie nieczynne. Decyzję podejmujemy w trosce o bezpieczeństwo, aby minimalizować rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2.

Informację na temat rzeczy zagubionych lub pozostawionych w pociągu można uzyskać pod całodobowym numerem Infolinii: 19757.

W przypadku telefonicznego potwierdzenia, że bagaż został odnaleziony, jego odbiór możliwy jest po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny – telefonicznie pod numerem telefonu 61 27 92 747 w godzinach 7:30 do 14:30 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl.

Znalezione dokumenty (dowód osobisty, paszport) zostają niezwłocznie przekazane do najbliższej jednostki organizacyjnej Policji. Dokumenty wojskowe oraz sprzęt i ekwipunek wojskowy przekazywany jest do najbliższej jednostki Żandarmerii Wojskowej.

Rzecz znaleziona, której wartość jest niższa niż 100 zł i nie została odebrana ze Spółki przez osobę uprawnioną w ciągu roku od dnia doręczenia jej wezwania do odbioru, a w przypadku niemożności wezwania – w ciągu dwóch lat od dnia jej znalezienia, staje się własnością znalazcy.

Jeśli rzecz, której wartość przekracza 100 zł nie zostanie odebrana w ciągu 3 dni ze Spółki, przekazywana jest do Biura Rzeczy Znalezionych właściwego starosty (Biuro Rzeczy Znalezionych Urzędu Miasta Poznania).

Prosimy o szczególne zwracanie uwagi, aby przed opuszczeniem pociągu zabrać ze sobą swój bagaż.

Bezpieczeństwo w pociągach

Aby zminimalizować konieczność dotykania różnych elementów w pociągu, od 10 marca stosujemy automatyczne otwieranie drzwi. Oznacza to, że podczas wsiadania i wysiadania na stacjach nie ma konieczności naciskania przycisku otwierającego drzwi. Zostaną one otwarte zdalnie przez maszynistę.

Jednocześnie prosimy o zachowanie ostrożności podczas podróży pociągiem i nieopieranie się o drzwi oraz zachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy współpasażerami.

Przypominamy też o obowiązku zasłaniania ust i nosa podczas podróży pociągiem przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego. Przepisy z obowiązku zakrywania ust i nosa zwalniają osoby posiadające zaświadczenie lekarskie lub dokument potwierdzający niepełnosprawność.

W naszych pociągach wygłaszane są odpowiednie komunikaty, natomiast na drzwiach wejściowych znajdują się naklejki informacyjne.

 

Czyszczenie pojazdów

Nasze pojazdy są gruntownie i systematycznie czyszczone. Pojazdy elektryczne czyszczone są przez naszych pracowników (ok. 25 osób) w Punkcie Utrzymania Taboru w Zbąszynku oraz pracowników firmy zewnętrznej na stacjach zwrotnych. Pojazdy spalinowe czyszczone są przez pracowników firmy zewnętrznej w lokalizacjach Poznań, Leszno – gdzie znajdują się Punkty Utrzymania Taboru oraz na stacjach zwrotnych.

Ze względu na skutki koronawirusa SARS-Cov-2, dla ich ograniczenia prowadzona jest dodatkowa dezynfekcja wszystkich pojazdów na koniec każdej doby.

Do dezynfekcji stosujemy ciśnieniowe myjki parowe oraz specjalistyczne detergenty wirusobójcze.

czyszczenie pojazdów KW

Bieżące utrzymanie w czystości pojazdów kolejowych realizowane jest przez:

  • czyszczenie podstawowe zewnętrzne i wewnętrzne (wykonywane raz na 2-4 doby, zgodnie z harmonogramem czyszczeń oraz dodatkowo zlecane, w zależności od potrzeb);
  • czyszczenie pobieżne i pobieżne rozszerzone (wykonywane w przerwach między kursami pociągów lub na stacjach pośrednich, zgodnie z ustalonym harmonogramem).

Ponadto podstawowym rodzajem utrzymania w czystości pojazdów kolejowych jest czyszczenie okresowe zewnętrzne i wewnętrzne każdego pojazdu, które wykonywane jest dla każdego pojazdu, co najmniej raz w miesiącu.

Dodatkowe działania w zakresie bezpieczeństwa

W trosce o ograniczenie rozprzestrzeniania się korona wirusa SARS-Cov-2 podejmujemy również dodatkowe kroki w celu zabezpieczenia odpowiedniej ilości detergentów zarówno na użytek wewnętrzny spółki, jak i z myślą o podróżnych – w tym np. odpowiednich ilości mydła w toaletach pociągów.

W naszych pociągach znajdują się dozowniki z płynem dezynfekującym przeznaczone zarówno dla naszych pracowników, jak i pasażerów.

Specjalne procedury zostały też wprowadzone w obrębie samej firmy. Na bieżąco sprawdzamy też sytuacje w naszych pociągach, analizując np. zapełnienie poszczególnych pociągów. Współpracujemy z odpowiednimi instytucjami sanitarnymi i wykonujemy ich wszelkie zalecenia.

Co robić, gdy, źle się poczujemy w pociągu?

Zwracamy uwagę, by zawsze zgłaszać do pracowników naszych drużyn pokładowych wszystkie sytuacje, w której następuje pogorszenie samopoczucia i może być potrzebna pomoc. Można to zrobić osobiście, ale również poprzez specjalne przyciski bezpieczeństwa, znajdujące się przy drzwiach pociągu.

Nasi pracownicy w razie konieczności mogą wezwać odpowiednie służby ratunkowe. Przyjazd np. Pogotowia ratunkowego jest wówczas realizowany bezpośrednio do osoby w pociągu. W każdym przypadku prosimy o pełną współpracę z obsługą pociągu i stosowanie się do jej zaleceń, wszystkie kroki są bowiem podejmowane dla bezpieczeństwa podróżnych.

Podziękowania dla pracowników ochrony zdrowi

Chcąc wyrazić uznanie oraz wdzięczność wszystkim pracownikom ochrony zdrowia Koleje Wielkopolskie zorganizowały specjalną kampanię z podziękowaniami dla tych, którzy na co dzień walczą z epidemią koronawirusa.

Na początku kwietnia na ulicach Poznania pojawiły się m.in. billboard-y i plakaty dedykowane służbom medycznym. Natomiast 15 kwietnia wprowadziliśmy specjalną ofertę dla pracowników ochrony zdrowia, która pozwala na zakup biletu miesięcznego za symboliczną złotówkę.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty: Bilet miesięczny za złotówkę.

Przydatne linki:

Działania PKP PLK w związku z koronawirusem: www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/2589-koronawirus
Strona Głównego Inspektoratu Sanitarnego: www.gis.gov.pl
Strona Urzędu Transportu Kolejowego: www.utk.gov.pl
Strona Ministerstwa Zdrowia: www.gov.pl/web/zdrowie


Udostępnij: Facebook
Zapisz: