Kolej na Wielkopolskie 2/2021

4 Kolej na Wielkopolskie POWRÓT Z TRASY Przygotowanie pociągu KoleiWielkopolskich do kolejnej trasy zaczyna się już wmomencie, gdy skład wraca do stacji postojowej. W pierwszej kolejności maszynista, który kończy służbę, przekazuje informację o stanie technicznympo- jazdu. WPunktach Utrzymania Taboru – wZbą- szynku, Poznaniu czy w Lesznie – rozpoczyna się weryfikacja stanu technicznego pojazdu, w czasie którego sprawdzany jest układ biego- wy i układ hamulcowy pociągu. Sprawdzeniu podlega również poprawne działanie urządzeń sterowania i napędu. Dokonywane są oględziny pojazdu podwzględemewentualnychuszkodzeń przestrzeni pasażerskiej oraz poszycia ze- wnętrznego, stan szyb okiennych i drzwiowych. I kolejna czynność – sprawdzanie prawidło- wości działania urządzeń bezpieczeństwa oraz monitoringu. Następnie uzupełniane są płyny i oleje, na- pełniane zbiorniki z wodą (tzw. wodowanie), a w przypadku pojazdów spalinowych – tanko- wanie zbiorników paliwa. Odbywa się również gruntowne czyszczenie pojazduwewnątrz i na zewnątrz. Bezpośrednio przed samym wyjazdem naj- ważniejszą czynnością pod względem bez- pieczeństwa jest wykonanie próby hamulca. Pociąg gotowy do odjazdu! Zastanawialiście się kiedyś, co dzieje się z pociągiem, zanim wyruszy w kolejną trasę? Odpowiadamy! TEKST: Kinga Kołodziejczak | ZDJĘCIE: Sławomir Brandt, Arkadiusz Garcon Punkt Utrzymania TaboruwPoznaniu 10 lat

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz