Kolej na Wielkopolskie 12/2023
7 Kolej na Wielkopolskie Jak został Pan serwisantem w Kolejach Wielko - polskich? Taknaprawdę tobył przypadek, chociażpodobnonic wżyciuniedziejesiębezprzyczyny(śmiech).Skończy- łemtechnikumnakierunkumechatroniki i zacząłem szukać pracy w okolicach Wągrowca. Znalazłem ogłoszenie o pracywKolejachWielkopolskich, które misięspodobałoiwysłałemCV.Pamiętamjeszcze,jak pisałem list motywacyjny. Zależało mi na tym, żeby móc się pokazać i udowodnić, że mam wymagane kwalifikacjeikompetencje.Odzawszelubiłemmajster- kowanie,awłaśnietostanowiskojestztymzwiązane. Zależałomi.Na szczęściebardzoszybkootrzymałem telefon z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną, a za chwilęminą już dwa latamojej pracy. Co ceni Pan w swojej pracy? Stabilizację i satysfakcję. Koleje Wielkopolskie to pewna firma. Doceniam to bardzo, tym bardziej że mam kontakt ze znajomymi i wiem, jak wy- gląda sytuacja w innych miejscach pracy. Dlatego mam spokój i to najważniejsze, co daje mi praca. Podnoszę swoje kompetencje, uczę się nowych rzeczy. A fakt, że mam blisko do pracy, jest do- datkowym atutem. Technik mechatronik. Co kryje się za tym zawodem? Mechatronika to połączenie elektryki, pneumatyki i hydrauliki. Na pewno wiedza, którą zdobyłem w szkole, jest wykorzystywana w mojej pracy. Moi koledzy mają wykształcenie w innych tech- nicznych zawodach i także sobie świetnie radzą. Poza tym i tak na początku przechodzi się odpo- wiednie szkolenia. Czyli nauki ciąg dalszy? Tak. Przed przyjściem do pracy chciałem zrobić szkolenie SEP, ale wiązało się ono z dużymi kosz- tami. Tutaj firma mi to zagwarantowała i opłaciła kurs. Jest miejsce na rozwój. Każdy z nas musiał się wdrożyć w kolejowy świat. Nowy świat dla Pana? Zupełnie! Nigdy niemyślałem, że będę pracował dla Kolei Wielkopolskich i naprawiał pojazdy. To jest praca zmianowa. Pracujemywzmianachczterobrygadowych.Dniówka, nocka po 12 godzin i dwa dni wolnego. Dzięki temu mam bardzo dużo czasu w tygodniu. Jasne, że jest mniejwolnychweekendówi przypadają także święta w pracy, ale mi odpowiada taki układ. Co zatem lubi Pan w swojej pracy? To,żemogęmajsterkować,naprawiać,aczasemzrobić cośbardzopotrzebnego.Bardzolubiętakieusterki,kiedy musimysięnagłowićnadnaprawą.Takazagadkatech- nicznadorozwiązania.Satysfakcjajestogromnawmo- mencie,kiedyodkrywasięprzyczynęawarii.Ajeszcze lepiejsmakujejejusunięcie.Tokochamwswojejpracy. A atmosfera w zespole? Bardzolubięzespół,zktórymsięcodzienniespotykam, warunkipanującewPUTWągrowieciatmosferę.Niema unasżadnychpodziałównalepszychigorszychpracow- ników. Tworzymynaprawdę zgrany zespół, wktórym wspieramysiebienawzajem.Adotegoniebrakujenam poczuciahumoru i często jestwpracy także zabawnie. Ma Pan swój ulubiony model pojazdu? Najwięcejnaprawmamyprzytychstarszychmodelach „Pesa”. Dzisiaj mogę powiedzieć, że znam je bardzo dobrze. Wiem, jak do nich podejść, jakie klucze i na- rzędziabędąpotrzebne.Nowychpojazdówsię jeszcze uczymy, poza tymone są jeszczenagwarancji iwielu napraw sami nie możemy wykonać. Poleca Pan pracę w KolejachWielkopolskich? Najlepszymdowodemna to jest fakt, żepracuje tutaj także mój tata. I to nie onmnie tutaj ściągał, tylko ja jego. Pracujemy na osobnych zmianach, ale w domu i tak dużo rozmawiamy o pracy. Wymieniamy się doświadczeniami. Po prostu żyjemy tym!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz