Kolej na Wielkopolskie 12/2023
19 Kolej na Ciebie trzech lat, ponieważ jest to bardzo długie i kosztowne szkolenie.Awięcjakwidać,opróczkosztówzwiązanych zwynagrodzeniem,maszynistastażystamamożliwość bezpłatnegoszkolenia.Kosztyponosipracodawca.Aby zostaćmaszynistą,pracownikmusinajpierwprzystąpić do szkolenia na licencję maszynisty, które trwa ok. dwóch miesięcy i kończy się egzaminem. Następnie Spółka występuje do Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiemowydanie licencji maszynisty. Wdalszej kolejności maszynista przystępuje do drugiego etapu szkolenia,jakimjestszkolenienaświadectwomaszynisty składającesięzczęściteoretycznejipraktycznej,aletakże pracownikjeździjakoobserwatorzwykwalifikowanym maszynistą.Ostatnietapszkoleniatosamodzielnajazda zapulpitem,alepodokiemmaszynistyzuprawnieniami. Maszynistastażystamusimiećudokumentowane1500 godzinjazdy,zanimprzystąpidoegzaminukońcowego. Całe szkolenie trwa ok. 1 roku i 9 miesięcy. Po zakoń- czonymszkoleniumaszynista otrzymuje już znacznie większewynagrodzenie. Poszukujecie także mechaników do warsztatów ko - lejowych. Tak. I od razumuszę powiedzieć, żemamy bardzo no- woczesnewarsztaty,nieprzypominającetychsprzedlat. Pracatutajodbywasięwbardzokomfortowychwarun- kach,znowoczesnymwyposażeniem,częstozwysoko specjalistycznymsprzętem i narzędziami pracy. Czy nawszystkie te stanowiska przyjmowani są tylko mężczyźni? Absolutnienie. Panie sąmilewidziane i tonie tylkona stanowisku w drużynach konduktorskich, ale także na stanowisku maszynisty. Możemy się pochwalić, że 10 lat temuwyszkoliliśmypierwsząwPolscepanią maszynistkę, która pracuje u nas do dziś. Aktualnie szkolą się jeszcze trzy panie. Rozpoczęliście też specjalną akcję mającą zachęcić młodych ludzi do tego zawodu. W tym roku rozpoczęliśmy akcję, która ma na celu zaprezentowanie zawodów kolejowych oraz możli- wości zdobycia uprawnień do ich wykonywania, ale także przedstawienia całej Spółki jako bardzo nowo- czesnego miejsca pracy. Nawiązaliśmy kontakty ze szkołami średnimi, które bardzo chętnie zapraszają nasdozaprezentowaniapracywKW,któradajebardzo stabilnemiejscepracy, ale też rozwoju. Byliśmy teżna Targach Pracy na Politechnice Poznańskiej i Targach EdukacyjnychnaMTP,gdzienaszestanowiskocieszyło sięnaprawdędużymzainteresowaniemuczniów, stu- dentów, ale też rodzicówczydoradcówzawodowych. Najczęściej pytali oni o możliwości zdobycia zawodu maszynisty i nie wiedzieli, że szkolenie maszynisty odbywasięukonkretnegopracodawcy,aniewszkole. Gdzie kandydaci mają szukać informacji na temat rekrutacji? NajlepiejnastronieinternetowejKoleiWielkopolskich, wzakładce „Kariera”.Woferciepracyprzedstawiamy wszystkiewymaganiaodkandydatów oraz zamiesz- czamy równieżmożliwości kontaktu z nami. Dzisiaj kolej ogólnie, ale przede wszystkim Koleje Wielkopolskie postrzegane są zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Jesteśmy nowoczesnym przedsiębiorstwem. Koleje Wielkopolskie to nowa jakość. Jesteśmy stabilnym i rzetelnym pracodawcą. Pracownik od pierwszego dnia jest zatrudniony na podstawie umowy o pra- cę, nie zatrudniamy na umowy zlecenia. Naszym pracownikom oferujemy ulgi transportowe, czyli możliwość podróżowaniana terenie całegokraju, nie tylkoKolejamiWielkopolskimi, zulgą99%,wtymraz w roku na terenie Europy, ponadto pracownik może korzystać z wczasówpod gruszą, dofinansowania do świąt, dodatkowej opieki medycznej dla siebie i ro- dziny, ubezpieczenia grupowego, dodatkowego dnia wolnegowDniuKolejarzaorazgratyfikacjifinansowej z tej okazji. Również odchodzącymna emeryturę czy rentę wypłacamy odprawy emerytalne większe niż przewiduje to Kodeks pracy.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz