Kolej na Wielkopolskie | luty/marzec 2023 | nr 11

Kolej na zmiany 9 To rozwiązanie jest tak dobre, że stosowane jest powszechnie także w najnowszych pojazdach – zapewniaMaciej Wągrowski, zastępca naczelnika WydziałuUtrzymania Taboru KoleiWielkopolskich. – Rozwiązanie to cechuje się mniejszą awaryjno- ścią i elastycznością w rozruchu oraz eksploatacji pojazdu – dodaje. PANTOGRAFY ZAMIENIĄ JE W HYBRYDY Wszystkie sześć składów wyprodukowanych przez Newag jest przygotowana do montażu od- bieraka prądu, urządzeń sterowania i falowników, niezbędnych do zasilania pojazdów elektrycznie. Nowe pojazdy zostały przygotowane tak, aby mogły kursować jako składy dwutrakcyjne. Plan doposażenia pojazdów36WEhdwmoduły zasilania z sieci trakcyjnej znacznie poprawi możliwości ich wymienności pomiędzy obsługą pociągów w obu trakcjach. Tam, gdzie jest dostępna sieć trakcyjna, będą one zasilane elektrycznie. – Po wykonanej modyfikacji pojazdy zyskają wysoką uniwersalność w sposób znaczny umożliwiający ich optymalne wykorzystanie pod kątem wskaźników eksplo- atacyjnych – mówi Maciej Wągrowski, zastępca naczelnika Wydziału Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich. Warto też dodać, że prędkość maksymalna na trakcji spalinowej to 120 km/h, a na trakcji elektrycznej aż 160 km/h. Ale to nie wszystko! Prace te przyczynią się do ograniczenia emisji spalin na terenie aglomeracji poznańskiej. Modyfikacja wpłynie również na zmniejszenie hałasu podczas postoju. Projekt jest współfinansowany przez Unię Euro- pejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regio- nalnego w ramachWielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Łączny koszt zakupu pojazdów wyniesie 47 478 000 zł. Natomiast wartość dofinansowania to 32 810 000 zł. Nazwa serii: 36WEhd Ilość członów: 3 Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h Długość pojazdu: 59300 mm Wysokość pojazdu: 4 210 mm Liczba miejsc siedzących: 170 Liczba miejsc stojących: 160 FOT. JAKUB DOLNIAK

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz