Kolej na Wielkopolskie | luty/marzec 2023 | nr 11
Kolej na relaks Koleje Wielkopolskie wjechały na TikToka. Ta modna platforma pozwala na pełną kreatywność. Patrycja Piotrowiak, która niedawno dołączyła do zespołu zajmującego się promocją i marketingiem Kolei Wielkopolskich, opowiada nam o swoim doświadczeniu i planach związanych z nowym kanałem komunikacji. ROZMAWIA: KLAUDYNA BOGURSKA-MATYS ZDJĘCIE: PATRYCJA PIOTROWIAK DlaczegoKolejeWielkopolskie postawiły na TikToka? TikTok to jedna z najbardziej rosnących w siłę plat- form. Chcemy docierać do szerszej grupy osób za pomocąfilmików, nie tylkowizerunkowych, ale także tych edukacyjnych. Chcieliśmy wyjść naprzeciw miłośnikomkolei, którzyna codzieńniemają okazji, by zobaczyć, jak wygląda nasza praca „od zaplecza”. Jakie masz doświadczenie z TikTokiem? Moja przygoda z TikTokiemzaczęła sięw2021 roku, kiedy postanowiłamwstawić swój pierwszy filmik. Pracowałam wówczas w klubie wakacyjnym jako marketingmanager.Wciągu 4miesięcy rozwinęłam organicznie profil marki do 35 tysięcy obserwują- cych, a moje filmy osiągnęły ponad 2-milionowe wyświetlenia. Kto dzisiaj lubi TikToka? Czy tylko młodzi ludzie? Jedyneograniczeniewiekowe,któreposiadaTikTok,to ukończenie 13. roku życia, jednaknajnowsze badania wskazują, że średni wiek osób korzystających z tej platformy wzrasta. Na TikToku można znaleźć nie tylko taneczne trendy, ale także content edukacyjny. Grupa odbiorców tej platformy stale się powiększa, dzięki czemuTikTok staje siękolejnymkanałem, któregopotencjałmożna przekućwzbudowanie silnej społecznie marki. Jaka była reakcja followersów na debiut KW na TikToku? Po wstawieniu pierwszego filmu widziałam, że zdecydowanawiększośćużytkownikówplatformy podeszła do tego pozytywnie, dostaliśmy wiele miłychwiadomości i komentarzy, któredałynam motywację na dalszy rozwój naszego profilu. Jakie filmy będzie można tam zobaczyć? Platforma TikTok pozwala nam na pełną kre- atywność. Jesteśmy pewni, że na naszymprofilu każdyzużytkownikówznajdzie cośdla siebie! Nie zabraknie również trendów! Naszym głównym celem będzie pokazanie Kolei Wielkopolskich z drugiej strony. Pokazanie tego, czegoniewidać z perspektywy pasażera. u Zobacz nas na TikToku @koleje_wielkopolskie Wjechaliśmy na TikToka 23
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz