Kolej na Wielkopolskie | luty/marzec 2023 | nr 11

Kolej na Ciebie 22 nas może być przyjemne, niekoniecznie musi być takie dla współpasażerów. Co robić, jeśli zrobimy się głodni? Oczywiście możemy w pociągu jeść, czy pić, ale postarajmy się, żeby zapach jedzenia nie był uciąż- liwy dla innych. Jakiś czas temu mieliśmy taką sytuację, więc to przypadek z życia wzięty, że jeden z pasażerów zaczął jeść… konserwę rybną. Można sobie tylkowyobrazić zapach, który jeszcze po zjedzeniu puszki przez długi czas unosił się w powietrzu. Uważajmy też na takie posiłki czy napoje, którymi możemy kogoś pobrudzić. Bardzo często rano widzimy pasażerów, którzy wchodzą do pociągów z gorącą kawą. To oczywiście też nie jest zabronione, ale dbajmy o to, żeby kubki miały wieczka i po prostu bądźmy ostrożni. A co jeśli w pociągu jest mniej ludzi i więcej wolnych siedzeń? Możemy sobie wtedy rozprostować nogi i położyć je na drugim fotelu? Wyciągnijmy nogi, ale na ziemi. Nie kładźmy ich na siedzenia, nie zdejmujmy butów, bo jest to nieeleganckie. Zwróćmy też uwagę na to, żeby wychodząc z pociągu, pozostawić po sobie porzą- dek. Jeśli mieliśmy ze sobą jednorazowy kubek z kawą czy herbatą, wyrzućmy go do śmietnika. Jeśli ten w pociągu jest przepełniony, wyrzućmy śmieci na dworcu. Nie musimy wcale na tym kończyć. Jeśli widzimy, że ktoś pozostawił po sobie jakiś papier czy worek, to również możemy go wziąć i wyrzucić. W ten sposób dajemy dobry przykład innym. Takie podejście naprawdę wpływa na dobrą at- mosferę. Dokładnie. Adobra atmosferama pozytywnywpływ nie tylko na naszychwspółpasażerów, ale również pracowników zespołu drużyn konduktorskich. Pamiętajmy, że ich praca jest naprawdę ciężka i stresująca. Jednocześnie pasażerowie zawsze mogą liczyć na pomoc drużyny konduktorskiej, która odpowie na każde pytanie. Nasi pracownicy starają się też reagować na prośby pasażerów, którzy zgłaszają się z różnymi pytaniami, np. że należałoby zmienić temperaturę. Pamiętajmy jednak, żeby nie reagować nerwowowprzypadku, gdy chwilę dłużej musimy poczekać na odpowiedź na zadane pytanie, ponieważ obsłudze bardzo zależy na tym, żeby podróż odbyła się wmiłej i przyjemnej atmosferze. Jeżeli przeszkadza nam czyjeś zachowanie, to również możemy zwrócić uwagę spokojnie, bez złośliwości. Dużo przyjemniej będzie się nam wszystkim po- dróżowało, jeśli uśmiechniemy się do pasażera, który usiadł obok nas. Warto też się przywitać, powiedzieć „cześć” czy „dzień dobry”. Tak naprawdę nigdy nie wiemy, kogo spotykamy w pociągu. Być może osoba, która teraz siedzi obok nas, za jakiś czas będzie naszym najlepszym przyjacielem… albo okaże się naszym szefem. Świat jest mały, zachowujmy się tak, żebyśmy nigdy nie musieli się przed nikim wstydzić. Zapraszamy do śledzenia profili Kolei Wielkopolskich w mediach społecznościowych: TikTok, Instagram, Facebook, na których niebawem zaobserwować będzie można dalsze działania przewoźnika, m.in. w obszarze podróżowania z zasadami savoir-vivre.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz