Kolej na Wielkopolskie 10/2022

13 około 80-100 godzin. Z tego właśnie powodu nie publikujemy aż tak często, jak byśmy tego chcieli. Jednak może się to zmienić, bo postanowiłem, że w najbliższej przyszłości skieruję swoją drogę zawodową bardziej w stronę edukowania, o czym na razie więcej nie chcę powiedzieć. To bardzo czasochłonne! Dlaczego to robicie, jaką macie misję? Mikołaj: Naszym zdaniem brakuje edukacji zdro- wotnej w Polsce, a ta, która pojawia się w szkołach, jest znikoma, jest jej zamało bądź jest niezrozumiała. Czujemy frustrację naszych znajomych, rodzin, osób, które nie rozumieją tego, co lekarze do nich mówią, często w pośpiechu. Zdają się więc na In- ternet, gdzie próbują doczytać informacje o swoim zdrowiu. Niestety, często trafiają tam na artykuły pisane przez dziennikarzy, a nie lekarzy. Dlatego postanowiliśmy, że będziemy odpowiedzią na te potrzeby. Chcemy być lekarzami, którzy potrafią tłumaczyć i mają na to czas. Chcemy również, aby pacjenci żyli bardziej świadomie i skłaniali się do wprowadzenia pewnych zmian w swoim życiu. Czyli zastępujecie doktora Google, znanego inter- netologa? Marcin: Myślę, że jeszcze nie zastępujemy, ale naszym marzeniem jest, żeby być pierwiastkiem rzetelnej wiedzy w ogromie informacji dostęp- nych w Internecie. Kiedy zaczynaliśmy, byliśmy studentami teoretykami, dzisiaj jesteśmy lekarzami praktykami jednak zarówno wtedy, jak i dziś nasze wypowiedzi opieramy na najnowszych, najbardziej aktualnych badaniach naukowych, publikacjach i standardach. Właśnie to oferujemy naszym od- biorcom, przy czymrobimy towbardzo przystępnej formie, która łączy rozrywkę i edukację. Mówicie prosto o tematach trudnych, których przeciętny człowiek nie rozumie. Również bardzo obrazowo pokazujecie to, o czymmówicie. Co Was inspiruje do wybierania takiej, a nie innej metafory w Waszych filmach? Mikołaj: Przyjmujemy, że jeśli coś jest trudno sobie wyobrazić, należy to porównać do czegoś, co jest obrazowe i zrozumiałe. Ustalamy, jaka jest konwencja danego filmu i dopasowujemy do niej rekwizyty. Szukamy takich, które wydają nam się najciekawsze. Na przykład człowiek nie widzi neu- roprzekaźników, ale już lecące kolorowe piłeczki – tak. Wymyślamy to na bieżąco. Mówimy prostym, zrozumiałym językiem, tak by dotrzeć zarówno do młodych, jak i starszych widzów – większość na naszym kanale ma między 18 a 40 lat. Co o Was mówią Wasi odbiorcy? Za co cenią Wasz content? Marcin: Cenią nas właśnie za to, że mówimy pro- sto i obrazowo. Potwierdza to masa pozytywnych komentarzy. Ludzie cieszą się, że otrzymują od nas takie treści, a jeśli narzekają, to dlatego, że publikujemy tak rzadko. Dostajemy informacje, że pod wpływem naszych filmów nasi odbiorcy zmieniają swoje przyzwyczajenia zdrowotne. Idą do lekarza, zapisują na badania swoich bliskich – nieraz uratowało to komuś życie. Na podstawie komentarzy wiemy, że mamy realny wpływ na ludzkie zdrowie. Medycyna to nietypowy content na YouTube, jed- nak bardzo ciekawy, ponieważ dotyczy każdego człowieka, niezależnie od jego wieku. Jaki chcecie wywierać wpływ na Waszych followersów? Mikołaj: Nie jesteśmy typowymi influencerami, ponieważ nie publikujemy często, jak jest to teraz modne. Ale na pewno jesteśmy osobami, które chcą wywrzeć wpływ na świadomość zdrowotną spo- łeczeństwa. Taki jest nasz cel i każdy kolejny film pokazuje, że jesteśmy coraz bliżej, by go osiągnąć. u Więcej szczegółów znajdziecie na stronie: www.najprosciejmowiac.pl Kolej na młodych

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz